Klasa II A w Warszawie

Odsłony: 342

W poniedziałek 9-tego kwietnia 15 osób z klasy II „a” wybrało się na trzydniową wycieczkę do Warszawy wraz z wychowawczynią Anną Dybką oraz opiekunem panem Piotrem Wojtasiem. Głównym celem wyjazdu było pogłębienie dotychczasowej wiedzy historycznej i społecznej poprzez bezpośredni kontakt z „żywą historią”.

Rano o godz. 7:30 wszyscy spotkaliśmy się na Dworcu PKS w Nisku i stamtąd wyruszyliśmy w drogę. Około godz. 12 byliśmy już w stolicy. Ponieważ dzień był słoneczny i ciepły wraz z panem przewodnikiem zaczęliśmy zwiedzać Warszawę. Najpierw udaliśmy się do Sejmu RP, gdzie pani przewodnik oprowadziła nas po Sali Posiedzeń sejmu oraz przybliżyła nam długoletnią historię i tradycję polskiego parlamentu, który tworzą dwie Izby – Sejm i Senat. Mieliśmy również okazję spotkać posła RP Tadeusza Cymańskiego. Po wizycie w Sejmie udaliśmy się na spacer do Łazienek Królewskich. Tam podziwialiśmy piękne pałace oraz dowiedzieliśmy się wiele ciekawostek związanych z tym miejscem. Największe wrażenie na nas zrobił Teatr na Wyspie i Ogród Chiński. Następnie spacerowaliśmy wraz z przewodnikiem po Krakowskim Przedmieściu i poszliśmy na Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego, gdzie znajduje się Grób Nieznanego Żołnierza.

W tym czasie na Placu trwały przygotowania do uroczystości upamiętniających katastrofę smoleńską. Na koniec dnia udaliśmy się do Złotych Tarasów, by podziwiać ciekawa architekturę samego budynku i okolicznych drapaczy chmur. Zmęczeni, ale zadowoleni pojechaliśmy metrem do hotelu „VAVA” na Pragę.

Następnego dnia o godzinie 9.00 wyszliśmy z hostelu i metrem przemieściliśmy się do Centrum Nauki Kopernik. Jest to wspaniały ośrodek nauki. Wszyscy mogliśmy poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach. Spędziliśmy tam 2 godziny, a następnie udaliśmy się do Planetarium na film pt. ,,Halo Ziemia”. Zanim zaczął się spektakl pani przewodnik zapoznała nas z wystawą dotyczącą lotów kosmicznych i ciekawych meteorytów, które spadły na Ziemię. Następnie udaliśmy się Bulwarami Wiślanymi do  Zamku Królewskiego, podziwiając po drodze piękne widoki. Gdy pan przewodnik oprowadził nas po Zamku i zapoznała z jego dziejami poszliśmy na Stare Miasto. Mieliśmy tam krótki odpoczynek, przy Syrence, potem poszliśmy pod pomnik Małego Powstańca, a stamtąd wzdłuż murów starego miasta i barbakanu udaliśmy się na Gnojną Górę. Ostatnim punktem drugiego dnia naszej wycieczki była wizyta na Stadionie Narodowym i zwiedzanie jego zakamarków. Zobaczyliśmy m.in. szatnie piłkarskie, trybuny, salę konferencyjną, byliśmy na płycie boiska. Późnym wieczorem zjedliśmy obiado-kolację i wróciliśmy do hostelu.

Trzeciego dnia rozpoczęliśmy swój dzień od obfitego śniadania, po którym z nowymi siłami wyruszyliśmy zwiedzać Muzeum Powstania Warszawskiego. W muzeum każdy z uczniów mógł zbierać kartki z kalendarza, na których opisane były poszczególne wydarzenia z każdego dnia. Ponadto wszyscy uczniowie mieli okazję zobaczyć filmy z czasów powstania. Jeden z nich „Miasto ruin” pokazywał Warszawę z lotu samolotu, kiedy ta była zbombardowana. Był to straszny widok i każdy wyszedł z sali bardzo wstrząśnięty, tym co zobaczył. Po dokładnym zwiedzeniu muzeum, klasa wybrała się na znany w Warszawie cmentarz Powązkowski, na którym miała szansę  zobaczyć pomniki i przywołać pamięć zasłużonych ludzi dla narodu Polskiego. Byli to między innymi Julian Tuwim, Jan Brzechwa czy Jan Bytnar (Rudy) – uczestnik II wojny światowej i wielu powstań. Po zwiedzeniu cmentarza wraz z panem przewodnikiem klasa przejechała tramwajem, a następnie metrem do Pałacu Kultury i Nauki, gdzie wszyscy wyjechali na 30 piętro wieżowca, by podziwiać panoramę Warszawy. Po dokładnym opisie przez pana przewodnika, widzianych przez nas obiektów uczniowie mieli czas na zakup pamiątek. Na zakończenie pobytu w stolicy wszyscy pojechali metrem na pyszny obiad, gdzie każdy „najadł się” do syta. Po obiedzie grupa wróciła po walizki do hotelu, w którym bardzo mile ugoszczona. Następnie uczniowie wraz z opiekunami przejechali pociągiem na przystanek, na którym czekał już ich bus. Wszyscy wrócili z wycieczki bardzo zadowoleni i pełni wrażeń, a przez wszystkie trzy dni mogliśmy cieszyć się słoneczną pogodą, zobaczyć wiele interesujących miejsc, zrobić sporo pamiątkowych zdjęć.